O co pytają klienci

Na tej stronie znajdą państwo odpowiedzi na często zadawane pytania. Jeżeli mają Państwo inne pytania zapraszamy o kontakt drogą telefoniczną   Biuro: 225187983 lub  kom: 502522168 . lub mailową office@accessibletour.pl . Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie państwa pytania.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA:

Czy posiadają Państwo licencje?

Tak. Jesteśmy licencjonowanym biurem podróży zarejestrowanym w Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych

Czy tylko osoby niepełnosprawne z orzeczeniem mogą korzystać z wycieczki?

Wszyscy mogą zapisać się na wycieczkę. Również osoby sprawne, starsze. Wszyscy są mile widziani

Kiedy powinno się zrobić rezerwację ?

Znając specyfikę biura zapisy na wycieczkę przyjmowane są dużo wcześniej, nawet 6-7 miesięcy

Warunkiem potwierdzenia wycieczki jest wpłata zaliczki.

Czy w przypadku, kiedy wycieczka nie dochodzi do skutku biuro zwraca pieniądze?

Tak. Ewentualnie proponujemy wyjazd inny.

Czy biuro zapewnia asystentów? Ile to kosztuje?

Biuro może pomóc zorganizować asystenta na cały wyjazd lub podczas pobytu za dodatkową opłatą. W przypadku pierwszym uczestnik musi opłacić pobyt i przelot osoby. W wersji drugiej płaci się tylko za pomoc na miejscu np. przy pchaniu wózków. Cena za taką pomoc waha się ok 8-10 €/ os. Zwykle jest to na 3-4h.  Przy dłużej ilości godzin cena jest liczona ryczałtowo np. za cały dzień.

Jestem na wózku. Czy mogę jechać sam/ sama?

Jak najbardziej pod warunkiem, że osoba jest samodzielna w swoich codziennych czynnościach np. mycie, ubranie.

Chcę jechać sam/ sama? Czy muszę dopłacać do pokoju?

Biuro łączy osoby samotne w pokojach ( tej samej płci) pod warunkiem, że osoby się zgodzą na wspólne mieszkanie. W innym wypadku należy dopłacić do pokoju jednoosobowego.

Czy biuro zwraca pieniądze jeżeli się rozmyślimy?

Wszystko zależy w którym momencie nastąpiła rezygnacja. Zapraszamy do zapoznania się z warunkami umowy. Zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia od rezygnacji w momencie zakupu wycieczki.

Ile jest osób  wózkach na wycieczce?

Ze względów logistycznych staramy się, aby w grupie było od 4-6 wózków inwalidzkich. Liczba wózków  zależy od wielu czynników, takich jak: kierunek, polityka linii lotniczych, liczba pokoi w hotelu lub busie.

Chcę zrobić prezent komuś bliskiemu. Co powinien zrobić?

Zadzwonić lub napisać do biura, a my się wszystkim zajmiemy

Jak liczne są grupy?

Wycieczka dochodzi do skutku od 12 osób w grupie. Zwykle grupa liczy  12-15 osób.  Organizujemy też wyjazdy dla Stowarzyszeń, Fundacji. Wtedy ilość osób jest znacznie większa.

Jestem na wózku, jak sobie dam radę na wózku w przypadku lotu samolotem.

Proszę się tym nie martwić. Biuro poinformuje wcześniej odpowiedni serwis na lotnisku, który pomoże dostać się do samolotu bez konieczności bycia wnoszonym po schodach. W przypadku braku rękawa zostanie podstawiony specjalny pojazd zwany ambulift, który posiada podnośnik

Czy biuro zapewnia dostosowane pokoje dla osób na wózkach inwalidzkich?

Dostosowanie łazienek nadal nie wszędzie spełnia wymaganych standardów i jest różnie rozumiane. Biuro stara się, aby pokoje posiadały zerowe brodziki, uchwyty przy toaletach oraz siedziska pod prysznicem. Często jednak pokoje dla osób niepełnosprawnych posiadają jedno duże łóżko. Czasami hotel zgadza się na dostawkę.

Będę potrzebował podnośnik lub łóżko elektryczne – Czy biuro może pomóc?

Tak, jesteśmy w stanie wypożyczyć taki sprzęt ( jest to jednak za dodatkową opłatą). Są ośrodki w których taki sprzęt jest dostępny bezpłatnie.

Czy Państwa wyjazdy są dofinansowane?

Z przykrością informujemy, że wyjazdy nie są dofinansowywane.  Nie jesteśmy fundacją ani stowarzyszeniem, ale  wystawiamy faktury na organizacje pozarządowe typu fundacje, stowarzyszenia

Accessibility